Friday, September 23, 2016

Edust ja Hemingwayst

Raha ja edu, ainus mõõdupuu. Aina suurem hulk inimesi identifitseerib end vaid läbi nende kahe. Minul pole raha ja ma ei ole edukas. Vaatamata sellele pean ma end rikkaks ja õnnelikukski. Sest mul on kaks väärtuslikku asja - aeg ja kirg. Mul on, erinevalt miljonist hullumiseni rähklevast eestimaalasest, aega, et mõelda ja lugeda inimesi nagu raamatuid. Nad on ju nii selged ja läbinähtavad. Põnevaks teeb selle asjaolu, et neid lugedes ei tea ma ju ei loo algust ega lõppu. Loen vaid seda, mida hetk pakub, teisisõnu lehekülge, mis parasjagu lahti on. Ja siit algab loomine. See ongi minu kirg. Ma püüan end identifitseerida läbi teiste inimeste. Selleks ei pea olema ei raha ega edu. Aitäh teile, minu targad lemmikmehed - Uku Masing, Valdur Mikita, Jaan Tätte, Mati Unt, Ernest Hemingway, Franz Kafka ja veel mõned, kes te mulle aeg-ajalt, kui ära eksin, jälle õige suuna kätte näitate. Ja aitäh teile, tundmatud, nimetud, mineviku ja tulevikuta inimesed, keda ma kohtan pargis, poes, maanteel või laadal. Täpselt niipalju ongi vaja, et olla rikas ja õnnelik.

No comments:

Post a Comment